Regulamin

świadczenia usług zdrowotnych zamawianych na odległość za pośrednictwem serwisu HaloDoctor

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług zdrowotnych:

  1. drogą elektroniczną oraz
  2. telefonicznie

przez Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, zamawianych na odległość za pośrednictwem serwisu HaloDoctor, którego właścicielem i administratorem jest BioStat sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku.

Definicje:

Usługodawca W zakresie świadczenia Usług Zdrowotnych usługodawcą jest Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000805669, REGON 361073189, NIP 5213691717, adres e-mail do kontaktu: info@voltamed.pl, tel.: 22 854 01 94 (dalej także: „VOLTA MEDCIA”), posiadająca status podmiotu leczniczego wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą  pod nr 000000177221.
Cennik Udostępniana w Serwisie informacja o opłatach (Cenach) należnych Usługodawcy za świadczone na rzecz Pacjenta Usługi Zdrowotne.
Kodeks cywilny Ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.)
E-wizyta telefoniczna Usługa Zdrowotna świadczona telefonicznie.
E- wizyta wideo Usługa Zdrowotna świadczona poprzez audio wideo chat za pośrednictwem Serwisu lub w formie audio wideo chat za pośrednictwem aplikacji Skype lub inny komunikator wideo (w przypadku problemów z przeprowadzeniem jej poprzez Serwis).
E- wizyta Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o E-Wizycie dotyczy to zarówno E-wizyty wideo jak i E-wizyty telefonicznej.
Regulamin Niniejszy regulamin.
Serwis Serwis internetowy dostępny pod adresami internetowymi:

·         www.voltamed.pl,

·         www.psychiatra.online,

·         www.medfile.pl/konsultacje-online,

·         www.psychiatra.medfile.pl,

·         halodoctor.pl/

umożlwiający rejestrację na E-wizytę oraz w zakresie E-wizyty wideo zapewniający warunki techniczne do jej odbycia. Właścicielem i administratorem serwisu jest BioStat Sp. z o.o. (dalej: „BioStat Sp. z o.o.”), adres: 44-206 Rybnik, ul. Kowalczyka 17, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydz. Gospodarczy pod numerem KRS 0000351860, nr tel. (+48) 22 12 28 025, adres e-mail: biuro@biostat.com.pl. BioStat Sp. z o.o. to podmiot niezależny i nie powiązany z VOLTA MEDICA, który poprzez Serwis umożliwia jedynie technicznie dokonanie Pacjentom zapisu na E-wizytę i odbycie E-wizyty wideo.

Umowa Umowa o świadczenie Usług Zdrowotnych zawierana na odległość za pośrednictwem Serwisu.
Usługi Zdrowotne Konsultacje świadczone przez VOLTA MEDICA w zakresie psychiatrii, psychologii, seksuologii, endokrynologii, urologii, udzielane w imieniu VOLTA MEDICA przez lekarzy i specjalistów uprawnionych do tego zgodnie z przepisami prawa.
Usługi świadczone drogą elektroniczną Usługi świadczone przez VOLTA MEDICA za pośrednictwem Serwisu obejmujące: (a) prowadzenie zapisów na E-wizyty, (b) przeprowadzanie E-wizyt wideo, (c) umożliwianie zmiany terminów E-wizyt, (d) umożliwianie odwoływania E-wizyt, (f) umożliwianie wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających E-wizyt.
Usługi telefoniczne E- wizyta telefoniczna.
Pacjent Osoba fizyczna,  dokonująca zapisu na Usługę Zdrowotną.

 

§1 [Serwis]

  1. Niezależnie od zaakceptowania zasad świadczenia E-wizyt przez VOLTA MEDICA określonych w niniejszym Regulaminie, dla możliwości korzystania z Serwisu w celu rejestracji na E-wizyty oraz odbycia E-wizyt wideo za pośrednictwem Serwisu, wymagane jest zaakceptowanie regulaminu Serwisu, którego administratorem jest BioStat Sp. z o.o., dostępnego pod adresem internetowym https://www.medfile.pl/regulamin-halodoctor.
  2. Wszelkie prawa do Serwisu (z wyłączeniem prawa do znaku towarowego VOLTA MEDICA oraz treści zamieszczonych przez VOLTA MEDICA, takich jak zdjęcia, opisy konsultacji i specjalistów), w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, należą do BioStat Sp. z o.o., a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z regulaminem BioStat Sp. z o.o.
  3. Serwis jest udostępniany przez BioStat Sp. z o.o. za pośrednictwem sieci Internet, jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
  4. W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (w szczególności przeglądarki Chrome lub Firefox) oraz dostęp do Internetu.
  5. Serwis udostępnia Pacjentowi techniczną możliwość:
  6. zapisania się na E-wizyty,
  7. odbywania za jego pośrednictwem E-wizyt wideo,
  8. zmiany terminów E-wizyty,
  9. odwoływania E-wizyty,
  10. wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających konsultacji medycznych,
  11. prowadzenia rozmów tekstowych w ramach E-wizyt wideo (tzw. Chat) z konsultantami medycznymi Usługodawcy.
  12. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne. Odpłatne jest natomiast (na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie) odbywanie za jego pośrednictwem E-wizyt wideo.
  13. Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
  14. Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.

§2 [E-wizyty]

  1. Korzystanie z E-wizyt – w tym zarządzenie nimi (zapis, odwołanie), ich zakup, a także wystawianie opinii o lekarzach, – możliwe jest po uprzednim dokonaniu rejestracji konta w Serwisie przez Pacjenta.
  2. Korzystanie z E-wizyt jest płatne. Ceny za E-wizyty podawane są w zamieszczonym w Serwisie Cenniku (na jego podstronach dotyczących VOLTA MEDICA), w złotych polskich i są cenami brutto. E-wizyty nie podlegają opodatkowaniu VAT.
  3. VOLTA MEDICA zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian Cennika, przy czym takie zmiany nie mają zastosowania do E-wizyt już opłaconych, choćby jeszcze nie odbytych.
  4. W celu właściwego korzystania z E-wizyty wideo Pacjent powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (wyłącznie przeglądarki Chrome lub Firefox) oraz dostęp do Internetu o szybkości pobierania co najmniej 1 mb/s i szybkości wysyłania co najmniej 1 mb/s oraz posiadającego kamerę internetową, mikrofon i możliwość odtwarzania dźwięku.
  5. W celu właściwego korzystania z E-wizyty telefonicznej Pacjent powinien posiadać telefon z polskim numerem telefonicznym możliwością odbierania połączeń i prowadzenia rozmów telefonicznych.
  6. W ciągu 24 godzin Pacjent może zakupić nieograniczoną liczbę dostępnych E-wizyt na stronach Serwisu dotyczących VOLTA MEDICA.
  7. Świadczenie usługi E-wizyty odbywa się w języku polskim. U wybranych lekarzy oraz specjalistów, o ile tak zostało wskazane w ich opisie w Serwisie, możliwe jest świadczenie E-wizyty także w języku obcym.
  8. Pacjent przerywając dobrowolnie E-wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania związanego z nią czasu, ani do zwrotu wpłaconej na jej poczet kwoty zarówno w całości jaki i w części.
  9. Pacjent podczas trwania E-wizyty ma możliwość przesłania lekarzowi bądź specjaliście VOLTA MEDICA, wyników badań bądź innych niezbędnych informacji dotyczących jego aktualnego stanu zdrowia. Informacje te dołączane zostają do dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
  10. Pacjent podczas E-wizyty wideo może zostać poproszony przez specjalistę lub lekarza o okazanie dokumentu ze zdjęciem, potwierdzającym jego tożsamość.
  11. Przebieg E-wizyt nie jest utrwalany a jej ewentualne utrwalanie wymaga wcześniejszej zgody Pacjenta oraz VOLTA MEDICA.
  12. Pacjent w celu uruchomienia E-wizyty wideo powinien:
  • połączyć się z Internetem,
  • otworzyć wiadomość otrzymaną na adres e-mail (wskazany przez Pacjenta w trakcie rejestracji na E-wizytę) zawierającą potwierdzenie rejestracji i zaproszenie do E-konsultacji (wiadomość z adresu biuro@halodoctor.pl) i przejść do interfejsu E-wizyty poprzez kliknięcie w ramkę z napisem „Przejdź do konsultacji”.

Podczas otwierania interfejsu Pacjent zostanie poproszony o udostępnienie dostępu do mikrofonu oraz kamery, co jest niezbędne do przeprowadzenia E-wizyty. W momencie pojawienia się po drugiej stronie specjalisty mającego przeprowadzić E-wizytę, o umówionej godzinie, w ramce wideo pojawi się zielona ikona ze słuchawką, której kliknięcie pozwoli aktywować połączenie wideo. Należy następnie połączyć się ze specjalistą lub lekarzem za pomocą interfejsu Serwisu poprzez kliknięcie zielonej słuchawki.

  1. W celu należytego świadczenia Usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu, krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji na E-wizyty.

§3 [Zawarcie umowy na E-wizytę]

  1. Zawarcie Umowy o świadczenie E-wizyty przez VOLTA MEDICA następuje w wyniku skutecznie dokonanej rejestracji przez Pacjenta, obejmującej wszystkie poniższe czynności:
  • wybranie w Serwisie specjalisty oznaczonego jako specjalista VOLTA MEDICA,
  • wybranie w Serwisie rodzaju konsultacji,
  • wybranie w Serwisie dostępnego terminu konsultacji,
  • wpisanie w Serwisie jego:
  1. imienia,
  2. nazwiska,
  3. adresu e-mail,
  4. numeru telefonu,
  • zaakceptowanie w Serwisie niniejszego Regulaminu VOLTA MEDICA,
  • zaakceptowanie w Serwisie regulaminu BioStat sp. z o.o.,
  • wyrażania w Serwisie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez VOLTA MEDICA,
  • wyrażanie w Serwisie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez BioStat sp. z o.o.
  • dokonanie płatności za wybraną konsultację na rzecz VOLTA MEDICA,

i potwierdzenie tej rejestracji przez VOLTA MEDICA zgodnie z ust. 3 poniżej.

  1. Płatności za E-wizyty dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem systemu płatności PayU.
  2. Po dokonaniu wszystkich czynności wskazanych w ust. 1 powyżej, Pacjent otrzyma na podany przez siebie podczas rejestracji adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rezerwację.
  3. Dopiero otrzymanie potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 powyżej oznacza, że Pacjent dokonał skutecznego zapisu na E-wizytę. Z chwilą takiego potwierdzenia zostaje zawarta pomiędzy VOLTA MEDICA a Pacjentem Umowa na E-wizytę.
  4. W przypadku gdyby Pacjent nie otrzymał potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 powyżej, w terminie dłuższym niż 15 minut od momentu dokonania płatności oznacza, to że umowa na E-wizytę nie została zawarta i może on złożyć reklamację zgodnie z § 4 poniżej. Równocześnie w takim przypadku VOLTA MEDICA zobowiązana jest do niezwłocznego zwrotu Pacjentowi 100% wpłaconych przez niego środków, przy czym nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia powiadomienia VOLTA MEDICA przez Pacjenta, iż nie otrzymał on przedmiotowego potwierdzenia, chyba że Pacjent wyrazi zgodę na umówienie innej E-wizyty i zaliczenie na jej poczet wpłaconych środków.
  5. Z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej, Umowa na E-wizytę zostaje za każdym razem zawarta na czas określony, tj. na czas od momentu dokonania skutecznej rezerwacji do czasu zakończenia E-wizyty i nie może być przed tym terminem rozwiązana ani wypowiedziana.
  6. W przypadkach zaistnienia ważnych powodów, np.: stan zdrowia, zdarzenie losowe. Umowa może zostać wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym, przy czym wymaga to doręczenia stosownego oświadczenia na adres siedziby VOLTA MEDICA lub na maila info@voltamed.pl. W przypadku gdy doręczenie takie nastąpi później niż na 24 godziny przed terminem danej E-wizyty, Pacjentowi pomimo wypowiedzenia Umowy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu wpłaconej na jej poczet kwoty. W przypadku doręczenia uzasadnionego wypowiedzenia umowy do VOLTA MEDICA na więcej niż 24 godziny przed terminem danej E-wizyty, VOLTA MEDICA zwróci uiszczone wynagrodzenie w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za tę E-wizytę (za pomocą serwisu PayU) lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. W takim przypadku Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, którymi została obciążona VOLTA MEDICA w związku z tą E-wizytą przez PayU (zgodnie z regulaminem usługi PayU) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank) oraz zwrotem środków Pacjentowi.
  7. Umowa, o której mowa w ust. 4 obejmuje także świadczenie usług w zakresie: (a) umożliwiania zapisywania się na E-wizyty, (b) umożliwiania zmiany terminu E-wizyt, (c) umożliwiania odwoływania E-wizyt, (d) umożliwiania wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających E-wizyt,.

§4 [Reklamacje]

  1. W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego lub innych zastrzeżeń, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  2. Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa lub mailowo na adres: reklamacje@voltamed.pl
  3. Prawidłowo złożona reklamacja, powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu i opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
  4. Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.

§5 [Odwołanie lub zmiana terminu]

  1. Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej E-wizyty najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania, poprzez zmianę terminu jej realizacji. Zmiana odbywa się przez e-mail: info@voltamed.pl . Zmiana terminu E-wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed planowanym jej rozpoczęciem, wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.
  2. W przypadku odwołania lub zmiany terminu E-wizyty, Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci komunikatu przesłanego na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.

§6 [Odpowiedzialność]

  1. VOLTA MEDICA nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu, jak również skutków wynikających z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie hasła i loginu Pacjenta, jeżeli jest to wynikiem niezachowania ostrożności przez Pacjenta.
  2. Pacjent zobowiązuje się w trakcie E-wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. VOLTA MEDICA oraz jej personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
  3. VOLTA MEDICA zobowiązuje się świadczyć usługi za pośrednictwem Serwisu na najwyższym poziomie. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, nie zależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja wykupionej E-wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot 100% poniesionych kosztów.
  4. VOLTA MEDICA nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu, w tym skorzystania za jego pośrednictwem z E-wizyty wideo, jak i odbierania połączenia telefonicznego w celu udziału w E-wizycie telefonicznej.

§7 [Przetwarzanie i ochrona danych osobowych]

Informacje dotyczące zasad i sposobu przetwarzania przez VOLTA MEDICA danych osobowych Pacjentów, przysługujących im w związku z tym uprawnień oraz sposobu ich wykonywania, zamieszczone są pod adresem psychiatra.medfile.pl oraz można je uzyskać w siedzibie VOLTA MEDICA mieszczącej się pod adresem wskazanym w niniejszym Regulaminie w definicjach.

§8 [Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu]

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 08.11.2020 r. W zakresie E-wizyty opłaconych przed wskazanym dniu, zastosowanie mają postanowienia wcześniejszego regulaminu.
  2. Skorzystanie z Serwisu równoznaczne jest z zaakceptowaniem Regulaminu. Niezależnie od tego, dokonanie zapisania się na E-wizytę wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz akceptacji jego postanowień poprzez zaznaczenia stosownego pola w Serwisie.
  3. Opłacenie wizyty równoznaczne jest z zaakceptowaniem Regulaminu.Niniejszy regulamin w zakresie świadczonych przez VOLTA MEDICA Usług drogą elektroniczną, stanowi zarazem regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. D w z. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
  4. Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.voltamed.pl oraz www.psychiatra.medfile.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, zapewnienia jego zgodności z przepisami prawa lub zmian w świadczonych usługach. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie, poprzez umieszczenie stosownej informacji o zmianach na stronie Serwisu oraz poprzez przesłanie jej na ich ostatni adres e-mail wskazany do kontaktów przy rejestracji na E-wizytę. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne, jeśli Pacjent nie wypowie Umowy w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail o zmianie Regulaminu i jego treści. Zmiany Regulaminy nie mają wpływu na opłacone już E-wizyty.
  6. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych na jego podstawie usług medycznych, Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia.
  7. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) Volta Medica sp. z o.o. sp. k. informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:
I. Administrator
Administratorem Państwa danych osobowych jest Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000805669, REGON 361073189, NIP 5213691717, adres e-mail do kontaktu: info@voltamed.pl, zwana dalej „Administratorem”.
II. Inspektor Ochrony Danych
W podmiocie został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej: Marcin Bronikowski, e-mail: dane.osobowe@voltamed.pl. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
III. Kategorie danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia oraz dane genetyczne i biometryczne.
IV. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1
lit. f Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora.
Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to:
> Rejestracja pacjentów;
> Świadczenie usług medycznych;
> Rozliczanie świadczonych usług;
> Udostępnianie danych medycznych;
> Archiwizacja;
> Marketing oferowanych przez siebie usług;
> Statystycznych;
> Badań naukowych.
V. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych
Administrator będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:
> w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami; w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
> w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu;
> w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody; w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;
VI. Informacja o odbiorcach danych osobowych
Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:
> podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do
otrzymania od Administratora danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
> podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych;
> podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z kliniką umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz udzielonych przez Panią/Pana zgód dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty.
VIII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia Pani/Pana danych przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to technicznie możliwe. W zakresie w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora – przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i marketingiem działalności prowadzonej przez klinikę. Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
IX. Źródło pochodzenia danych
Pani/Pana dane mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który przekazał je klinice zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.
X. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Administrator w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu prawidłowego świadczenia usługi opieki zdrowotnej oraz wykonania umowy (np. realizacji Pani/Pana dyspozycji związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny, przekaże Pani/Pana dane osobowe do organizacji międzynarodowych lub udostępni Pani/Pana dane osobowe podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
XI. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.