Regulamin
świadczenia usług zdrowotnych zamawianych na odległość za pośrednictwem serwisu HaloDoctor
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług zdrowotnych:
- drogą elektroniczną oraz
- telefonicznie
przez Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, zamawianych na odległość za pośrednictwem serwisu HaloDoctor, którego właścicielem i administratorem jest BioStat sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku.
Definicje:
Usługodawca | W zakresie świadczenia Usług Zdrowotnych usługodawcą jest Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000805669, REGON 361073189, NIP 5213691717, adres e-mail do kontaktu: info@voltamed.pl, tel.: 22 854 01 94 (dalej także: „VOLTA MEDCIA”), posiadająca status podmiotu leczniczego wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod nr 000000177221. |
Cennik | Udostępniana w Serwisie informacja o opłatach (Cenach) należnych Usługodawcy za świadczone na rzecz Pacjenta Usługi Zdrowotne. |
Kodeks cywilny | Ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.) |
E-wizyta telefoniczna | Usługa Zdrowotna świadczona telefonicznie. |
E- wizyta wideo | Usługa Zdrowotna świadczona poprzez audio wideo chat za pośrednictwem Serwisu lub w formie audio wideo chat za pośrednictwem aplikacji Skype lub inny komunikator wideo (w przypadku problemów z przeprowadzeniem jej poprzez Serwis). |
E- wizyta | Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o E-Wizycie dotyczy to zarówno E-wizyty wideo jak i E-wizyty telefonicznej. |
Regulamin | Niniejszy regulamin. |
Serwis | Serwis internetowy dostępny pod adresami internetowymi:
· www.medfile.pl/konsultacje-online, umożlwiający rejestrację na E-wizytę oraz w zakresie E-wizyty wideo zapewniający warunki techniczne do jej odbycia. Właścicielem i administratorem serwisu jest BioStat Sp. z o.o. (dalej: „BioStat Sp. z o.o.”), adres: 44-206 Rybnik, ul. Kowalczyka 17, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydz. Gospodarczy pod numerem KRS 0000351860, nr tel. (+48) 22 12 28 025, adres e-mail: biuro@biostat.com.pl. BioStat Sp. z o.o. to podmiot niezależny i nie powiązany z VOLTA MEDICA, który poprzez Serwis umożliwia jedynie technicznie dokonanie Pacjentom zapisu na E-wizytę i odbycie E-wizyty wideo. |
Umowa | Umowa o świadczenie Usług Zdrowotnych zawierana na odległość za pośrednictwem Serwisu. |
Usługi Zdrowotne | Konsultacje świadczone przez VOLTA MEDICA w zakresie psychiatrii, psychologii, seksuologii, endokrynologii, urologii, udzielane w imieniu VOLTA MEDICA przez lekarzy i specjalistów uprawnionych do tego zgodnie z przepisami prawa. |
Usługi świadczone drogą elektroniczną | Usługi świadczone przez VOLTA MEDICA za pośrednictwem Serwisu obejmujące: (a) prowadzenie zapisów na E-wizyty, (b) przeprowadzanie E-wizyt wideo, (c) umożliwianie zmiany terminów E-wizyt, (d) umożliwianie odwoływania E-wizyt, (f) umożliwianie wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających E-wizyt. |
Usługi telefoniczne | E- wizyta telefoniczna. |
Pacjent | Osoba fizyczna, dokonująca zapisu na Usługę Zdrowotną. |
§1 [Serwis]
- Niezależnie od zaakceptowania zasad świadczenia E-wizyt przez VOLTA MEDICA określonych w niniejszym Regulaminie, dla możliwości korzystania z Serwisu w celu rejestracji na E-wizyty oraz odbycia E-wizyt wideo za pośrednictwem Serwisu, wymagane jest zaakceptowanie regulaminu Serwisu, którego administratorem jest BioStat Sp. z o.o., dostępnego pod adresem internetowym https://www.medfile.pl/regulamin-halodoctor.
- Wszelkie prawa do Serwisu (z wyłączeniem prawa do znaku towarowego VOLTA MEDICA oraz treści zamieszczonych przez VOLTA MEDICA, takich jak zdjęcia, opisy konsultacji i specjalistów), w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, należą do BioStat Sp. z o.o., a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z regulaminem BioStat Sp. z o.o.
- Serwis jest udostępniany przez BioStat Sp. z o.o. za pośrednictwem sieci Internet, jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
- W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (w szczególności przeglądarki Chrome lub Firefox) oraz dostęp do Internetu.
- Serwis udostępnia Pacjentowi techniczną możliwość:
- zapisania się na E-wizyty,
- odbywania za jego pośrednictwem E-wizyt wideo,
- zmiany terminów E-wizyty,
- odwoływania E-wizyty,
- wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających konsultacji medycznych,
- prowadzenia rozmów tekstowych w ramach E-wizyt wideo (tzw. Chat) z konsultantami medycznymi Usługodawcy.
- Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne. Odpłatne jest natomiast (na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie) odbywanie za jego pośrednictwem E-wizyt wideo.
- Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
- Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.
§2 [E-wizyty]
- Korzystanie z E-wizyt – w tym zarządzenie nimi (zapis, odwołanie), ich zakup, a także wystawianie opinii o lekarzach, – możliwe jest po uprzednim dokonaniu rejestracji konta w Serwisie przez Pacjenta.
- Korzystanie z E-wizyt jest płatne. Ceny za E-wizyty podawane są w zamieszczonym w Serwisie Cenniku (na jego podstronach dotyczących VOLTA MEDICA), w złotych polskich i są cenami brutto. E-wizyty nie podlegają opodatkowaniu VAT.
- VOLTA MEDICA zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian Cennika, przy czym takie zmiany nie mają zastosowania do E-wizyt już opłaconych, choćby jeszcze nie odbytych.
- W celu właściwego korzystania z E-wizyty wideo Pacjent powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (wyłącznie przeglądarki Chrome lub Firefox) oraz dostęp do Internetu o szybkości pobierania co najmniej 1 mb/s i szybkości wysyłania co najmniej 1 mb/s oraz posiadającego kamerę internetową, mikrofon i możliwość odtwarzania dźwięku.
- W celu właściwego korzystania z E-wizyty telefonicznej Pacjent powinien posiadać telefon z polskim numerem telefonicznym możliwością odbierania połączeń i prowadzenia rozmów telefonicznych.
- W ciągu 24 godzin Pacjent może zakupić nieograniczoną liczbę dostępnych E-wizyt na stronach Serwisu dotyczących VOLTA MEDICA.
- Świadczenie usługi E-wizyty odbywa się w języku polskim. U wybranych lekarzy oraz specjalistów, o ile tak zostało wskazane w ich opisie w Serwisie, możliwe jest świadczenie E-wizyty także w języku obcym.
- Pacjent przerywając dobrowolnie E-wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania związanego z nią czasu, ani do zwrotu wpłaconej na jej poczet kwoty zarówno w całości jaki i w części.
- Pacjent podczas trwania E-wizyty ma możliwość przesłania lekarzowi bądź specjaliście VOLTA MEDICA, wyników badań bądź innych niezbędnych informacji dotyczących jego aktualnego stanu zdrowia. Informacje te dołączane zostają do dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
- Pacjent podczas E-wizyty wideo może zostać poproszony przez specjalistę lub lekarza o okazanie dokumentu ze zdjęciem, potwierdzającym jego tożsamość.
- Przebieg E-wizyt nie jest utrwalany a jej ewentualne utrwalanie wymaga wcześniejszej zgody Pacjenta oraz VOLTA MEDICA.
- Pacjent w celu uruchomienia E-wizyty wideo powinien:
- połączyć się z Internetem,
- otworzyć wiadomość otrzymaną na adres e-mail (wskazany przez Pacjenta w trakcie rejestracji na E-wizytę) zawierającą potwierdzenie rejestracji i zaproszenie do E-konsultacji (wiadomość z adresu biuro@halodoctor.pl) i przejść do interfejsu E-wizyty poprzez kliknięcie w ramkę z napisem „Przejdź do konsultacji”.
Podczas otwierania interfejsu Pacjent zostanie poproszony o udostępnienie dostępu do mikrofonu oraz kamery, co jest niezbędne do przeprowadzenia E-wizyty. W momencie pojawienia się po drugiej stronie specjalisty mającego przeprowadzić E-wizytę, o umówionej godzinie, w ramce wideo pojawi się zielona ikona ze słuchawką, której kliknięcie pozwoli aktywować połączenie wideo. Należy następnie połączyć się ze specjalistą lub lekarzem za pomocą interfejsu Serwisu poprzez kliknięcie zielonej słuchawki.
- W celu należytego świadczenia Usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu, krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji na E-wizyty.
§3 [Zawarcie umowy na E-wizytę]
- Zawarcie Umowy o świadczenie E-wizyty przez VOLTA MEDICA następuje w wyniku skutecznie dokonanej rejestracji przez Pacjenta, obejmującej wszystkie poniższe czynności:
- wybranie w Serwisie specjalisty oznaczonego jako specjalista VOLTA MEDICA,
- wybranie w Serwisie rodzaju konsultacji,
- wybranie w Serwisie dostępnego terminu konsultacji,
- wpisanie w Serwisie jego:
- imienia,
- nazwiska,
- adresu e-mail,
- numeru telefonu,
- zaakceptowanie w Serwisie niniejszego Regulaminu VOLTA MEDICA,
- zaakceptowanie w Serwisie regulaminu BioStat sp. z o.o.,
- wyrażania w Serwisie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez VOLTA MEDICA,
- wyrażanie w Serwisie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez BioStat sp. z o.o.
- dokonanie płatności za wybraną konsultację na rzecz VOLTA MEDICA,
i potwierdzenie tej rejestracji przez VOLTA MEDICA zgodnie z ust. 3 poniżej.
- Płatności za E-wizyty dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem systemu płatności PayU.
- Po dokonaniu wszystkich czynności wskazanych w ust. 1 powyżej, Pacjent otrzyma na podany przez siebie podczas rejestracji adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rezerwację.
- Dopiero otrzymanie potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 powyżej oznacza, że Pacjent dokonał skutecznego zapisu na E-wizytę. Z chwilą takiego potwierdzenia zostaje zawarta pomiędzy VOLTA MEDICA a Pacjentem Umowa na E-wizytę.
- W przypadku gdyby Pacjent nie otrzymał potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 powyżej, w terminie dłuższym niż 15 minut od momentu dokonania płatności oznacza, to że umowa na E-wizytę nie została zawarta i może on złożyć reklamację zgodnie z § 4 poniżej. Równocześnie w takim przypadku VOLTA MEDICA zobowiązana jest do niezwłocznego zwrotu Pacjentowi 100% wpłaconych przez niego środków, przy czym nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia powiadomienia VOLTA MEDICA przez Pacjenta, iż nie otrzymał on przedmiotowego potwierdzenia, chyba że Pacjent wyrazi zgodę na umówienie innej E-wizyty i zaliczenie na jej poczet wpłaconych środków.
- Z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej, Umowa na E-wizytę zostaje za każdym razem zawarta na czas określony, tj. na czas od momentu dokonania skutecznej rezerwacji do czasu zakończenia E-wizyty i nie może być przed tym terminem rozwiązana ani wypowiedziana.
- W przypadkach zaistnienia ważnych powodów, np.: stan zdrowia, zdarzenie losowe. Umowa może zostać wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym, przy czym wymaga to doręczenia stosownego oświadczenia na adres siedziby VOLTA MEDICA lub na maila info@voltamed.pl. W przypadku gdy doręczenie takie nastąpi później niż na 24 godziny przed terminem danej E-wizyty, Pacjentowi pomimo wypowiedzenia Umowy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu wpłaconej na jej poczet kwoty. W przypadku doręczenia uzasadnionego wypowiedzenia umowy do VOLTA MEDICA na więcej niż 24 godziny przed terminem danej E-wizyty, VOLTA MEDICA zwróci uiszczone wynagrodzenie w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za tę E-wizytę (za pomocą serwisu PayU) lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. W takim przypadku Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, którymi została obciążona VOLTA MEDICA w związku z tą E-wizytą przez PayU (zgodnie z regulaminem usługi PayU) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank) oraz zwrotem środków Pacjentowi.
- Umowa, o której mowa w ust. 4 obejmuje także świadczenie usług w zakresie: (a) umożliwiania zapisywania się na E-wizyty, (b) umożliwiania zmiany terminu E-wizyt, (c) umożliwiania odwoływania E-wizyt, (d) umożliwiania wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających E-wizyt,.
§4 [Reklamacje]
- W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego lub innych zastrzeżeń, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa lub mailowo na adres: reklamacje@voltamed.pl
- Prawidłowo złożona reklamacja, powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu i opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
- Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.
§5 [Odwołanie lub zmiana terminu]
- Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej E-wizyty najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania, poprzez zmianę terminu jej realizacji. Zmiana odbywa się przez e-mail: info@voltamed.pl . Zmiana terminu E-wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed planowanym jej rozpoczęciem, wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.
- W przypadku odwołania lub zmiany terminu E-wizyty, Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci komunikatu przesłanego na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
§6 [Odpowiedzialność]
- VOLTA MEDICA nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu, jak również skutków wynikających z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie hasła i loginu Pacjenta, jeżeli jest to wynikiem niezachowania ostrożności przez Pacjenta.
- Pacjent zobowiązuje się w trakcie E-wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. VOLTA MEDICA oraz jej personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
- VOLTA MEDICA zobowiązuje się świadczyć usługi za pośrednictwem Serwisu na najwyższym poziomie. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, nie zależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja wykupionej E-wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot 100% poniesionych kosztów.
- VOLTA MEDICA nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu, w tym skorzystania za jego pośrednictwem z E-wizyty wideo, jak i odbierania połączenia telefonicznego w celu udziału w E-wizycie telefonicznej.
§7 [Przetwarzanie i ochrona danych osobowych]
Informacje dotyczące zasad i sposobu przetwarzania przez VOLTA MEDICA danych osobowych Pacjentów, przysługujących im w związku z tym uprawnień oraz sposobu ich wykonywania, zamieszczone są pod adresem psychiatra.medfile.pl oraz można je uzyskać w siedzibie VOLTA MEDICA mieszczącej się pod adresem wskazanym w niniejszym Regulaminie w definicjach.
§8 [Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu]
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 08.11.2020 r. W zakresie E-wizyty opłaconych przed wskazanym dniu, zastosowanie mają postanowienia wcześniejszego regulaminu.
- Skorzystanie z Serwisu równoznaczne jest z zaakceptowaniem Regulaminu. Niezależnie od tego, dokonanie zapisania się na E-wizytę wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz akceptacji jego postanowień poprzez zaznaczenia stosownego pola w Serwisie.
- Opłacenie wizyty równoznaczne jest z zaakceptowaniem Regulaminu.Niniejszy regulamin w zakresie świadczonych przez VOLTA MEDICA Usług drogą elektroniczną, stanowi zarazem regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. D w z. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.voltamed.pl oraz www.psychiatra.medfile.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, zapewnienia jego zgodności z przepisami prawa lub zmian w świadczonych usługach. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie, poprzez umieszczenie stosownej informacji o zmianach na stronie Serwisu oraz poprzez przesłanie jej na ich ostatni adres e-mail wskazany do kontaktów przy rejestracji na E-wizytę. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne, jeśli Pacjent nie wypowie Umowy w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail o zmianie Regulaminu i jego treści. Zmiany Regulaminy nie mają wpływu na opłacone już E-wizyty.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych na jego podstawie usług medycznych, Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia.
- W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) Volta Medica sp. z o.o. sp. k. informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:
I. Administrator
Administratorem Państwa danych osobowych jest Volta Medica spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Belgijska 11/8, 02-511 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000805669, REGON 361073189, NIP 5213691717, adres e-mail do kontaktu: info@voltamed.pl, zwana dalej „Administratorem”.
II. Inspektor Ochrony Danych
W podmiocie został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej: Marcin Bronikowski, e-mail: dane.osobowe@voltamed.pl. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
III. Kategorie danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia oraz dane genetyczne i biometryczne.
IV. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1
lit. f Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora.
Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to:
> Rejestracja pacjentów;
> Świadczenie usług medycznych;
> Rozliczanie świadczonych usług;
> Udostępnianie danych medycznych;
> Archiwizacja;
> Marketing oferowanych przez siebie usług;
> Statystycznych;
> Badań naukowych.
V. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych
Administrator będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe:
> w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami; w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
> w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu;
> w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody; w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;
VI. Informacja o odbiorcach danych osobowych
Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom:
> podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do
otrzymania od Administratora danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
> podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych;
> podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z kliniką umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
VII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz udzielonych przez Panią/Pana zgód dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty.
VIII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia Pani/Pana danych przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to technicznie możliwe. W zakresie w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora – przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i marketingiem działalności prowadzonej przez klinikę. Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
IX. Źródło pochodzenia danych
Pani/Pana dane mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który przekazał je klinice zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.
X. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Administrator w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu prawidłowego świadczenia usługi opieki zdrowotnej oraz wykonania umowy (np. realizacji Pani/Pana dyspozycji związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny, przekaże Pani/Pana dane osobowe do organizacji międzynarodowych lub udostępni Pani/Pana dane osobowe podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
XI. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie Pani/Pana zgody, podanie danych osobowych jest dobrowolne.